GAMER NEWS
GAMER NEWS

GAMER NEWS

قدرت مخرب | اولین نگاه به Watch Dogs

  Ubisoft Montreal در حال کار بر روی یکی از برترین بازی های امسال است  ، یک IP جدید که با نمایش خیره کننده ی خود در E3 سال پیش توانست خود را به عنوان یک بازی بزرگ مطرح کند و حال با نمایش دیگری از گیم پلی خود در E3 امسال نگاه های زیادی را به سوی خود خیره کند . نمایش زیبای این بازی در E3 امسال جلوه های جدید از امکانات موجود در بازی و هک کردن را به تصویر می کشد . 
Ubisoft Montreal در حال کار بر روی یکی از برترین بازی های امسال است  ، یک IP جدید که با نمایش خیره کننده ی خود در E3 سال پیش توانست خود را به عنوان یک بازی بزرگ مطرح کند و حال با نمایش دیگری از گیم پلی خود در E3 امسال نگاه های زیادی را به سوی خود خیره کند . نمایش زیبای این بازی در E3 امسال جلوه های جدید از امکانات موجود در بازی و هک کردن را به تصویر می کشد .

درست یک سال پیش بود که یوبی سافت با معرفی Watch Dogs شیفتگان سبک Open World را هیجان زده کرد . عنوانی که از چندین سال پیش تولید آن آغاز شده بود و برای ایجاد نوآوری در ان مطالعات زیادی صورت گرفته بود تا در نهایت به مسئله ی تکنولوژی و هک در بازی انجامیده است . در جهان امروزی اینترنت و فضای مجازی و به طور کلی کامپیوتر بخش زیادی از زندگی ما را تشکیل می دهد و همانند آزاد راهی است که ما با سرعت زیادی در آن حرکت می کنیم . به طور کلی در چنین شرایطی که همه چیز به تکنولوژی و قدرت آن وابسته است برای رسیدن به یک موقعیت مناسب تنها راه به دست گرفتن کنترل این قدرت است .

 Watch Dogs دقیقا روی همین نکته تاکید دارد و داستان یک هکر قدرتمند به نام  Aiden Pearce را روایت می کند که با کنترل همه ی چیز های کامپیوتری به خطرناک ترین موجود زنده در دنیا تبدیل شده است و همه ی نیرو های پلیس به دنبال دستگیری او هستند . بازی در شهر شیکاگو دنبال می شود و  Aiden Pearce به دلیل یک تراژدی خانوادگی و برای انتقام از عاملان آن دست به هک کردن وسایل کاپیوتری می زند تا دشمنان خود را عملا فلج کند .

در E3 امسال دمویی 7 دقیقه ای از گیم پلی این عنوان منتشر شد که ار بخش اصلی گیم پلی را یاد آوری می کند یعنی هک ، مبارزه ، رانندگی و جابه جایی . در این تریلر شما قادرید از طریق هک کردن اتاق کنترل این فرصت را به دست آورید که داده های خصوصی مردم را مشاهده کنید و یا از طریق دوربین مدار بسته با مشاهده ی چهره ی یک فرد و با بررسی داده های شبکه های شهری اطلاعات مربوط به او را به دست آورید . در واقع شما در این بازی قادرید با استفاده از گوشی هوشمند خود شهر شیکاگو را همانند یک پازل مرتب کنید .

علاوه بر هک کردن که از بخش های اصلی بازی به شمار می آید مبارزات تک نفره هم به صورت مخفی کاری و هم با اسلحه در بازی وجود دارد . در واقع تعادلی بین مخفی کاری و اکشن در گیم پلی وجود دارد که از بازی Far Cry 3 الگو برداری شده است .  در نمایش بازی نشان داده می شود که Aiden چگونه می تواند با استفاده از امکانات محیط و گوشی هوشمند خود و با ترفند های هوشمندانه چون به صدا در آوردن ماشین ذهن دشمنان را منحرف کند . البته ترفند های زیادی چون بالا و پایین بردن موانع مکانیکی نیز در بازی وجود دارد که در خدمت بازیکن است .

البته در طول گیم پلی همیشه امکان ندارد همه چیز به طور عالی پیش برود و شما بتوانید با مخفی کاری و در خفا کار را پیش ببرید و  در برخی از موارد باید از زور بازوی خود استفاده کنید و با اسلحه کار خود را پیش ببرید . همانطور که می دانید به دلیل اقدامات Aiden Pearce او را به عنوان یک مجرم می شناسند و تصویر رو به طور مکرر از تلویزیون پخش می وشد تا مردم در صورت مشاهده ی وی بلافاصله به پلیس گزارش دهند . بنابراین هنگام حرکت در شهر شیکاگو باید بسیار مراقب باشید زیرا هویت شما کاملا مشخص است و با یک بی احتیاطی ناگهان در محاصره پلیس قرار می گیرید . البته شما قادرید در صورت مشاهده ی فردی که می خواهد به پلیس گزارش دهد ، جلوی او را بگیرید و مانع شناسایی خود شوید .

یکی دیگر از نکات مهم در طول گیم پلی بازی ناپدید شدن است و چه بهتر که این ناپدید شدن با ماشین صورت گیرد . در نمایش بازی مشاهده می شود که Aiden در یک ماشین قرار دارد و مسیری که او می خواهد طی کند توسط ماشین های و هلی کوپتر پلیس در حال بررسی است و او باید با ماشین از این مسیر حر کت کند . وی می تواند در موقع لزوم چراغ های مشین را خاموش کرده و سر خودر را پایین بیاورد تا بنظر برسد مشاین در آنجا پارک شده است ولی سپس بدون کم ترین جلب توجهی حرکت کند .


Watch Dogs در واقع یکی از بهترین بازی هایی است که در سبک جهان آزاد منتشر می شود .نوآوری های جدید نظیر هک کردن و بسیاری از امکانات جدید این بازی نظیر مبارزات انتخابی سبب شده است تا Watch Dogs به یک عنوان بسیار بزرگ تبدیل شود . Watch Dogs شاید بزرگترین رقیبی باشد که تا به حال برای سردمدار این سبک یعنی سری GTA وجود داشته است و امسال شاهد رقابت سختی بین این عنوان و GTA V خواهیم بود. Watch Dogs در اواسط سال جاری ملادی برای کنسول های این نسل و نسل بعد به همراه PC و Wii منتشر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد